Добро пожаловать, Гость. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Дорогой гость!

Зарегистрированные пользователи.. имеют гораздо больше возможностей для общения.
Зарегистрируйтесь.

A A A A Автор Тема: А че за зверь этот ТМ ???  (Прочитано 4186 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн BY-4

  • Бизнес оценка : (0)
  • Группа А
  • ***
  • Мото: Sprendi cross
    Откуда:: СССР
    Имя: : Юрий
  • Сообщений: 314
  • Рейтинг : +3/-0
  • Пол: Мужской
  • шеф
А че за зверь этот ТМ ???
« : 15-07-2010, 10:40:08 »
Мусчины подскажите че за зверь ТМ ??? Чьих он будет? И как в отличаи от других?

 


Оффлайн Денис

  • а?
  • Бизнес оценка : (0)
  • Гуру
  • *****
  • Мото: Культиватор
    Откуда:: СССР БЛЯ
  • Сообщений: 11.326
  • Рейтинг : +550/-549
  • Пол: Мужской
  • Не поворачевайтесь ко мне задом!
    • www.motousa.ru
Re: А че за зверь этот ТМ ???
« Ответ #1 : 15-07-2010, 10:44:34 »
примерно такой http://www.husaberg.com/EVOLUTION-REVOLUTION.23.0.html?nodeID=1058&cHash=e4234a5747
и вот
<a href="https://www.youtube.com/v/bReD28wKZEA&amp;rel=0&amp;fs=1" target="_blank">https://www.youtube.com/v/bReD28wKZEA&amp;rel=0&amp;fs=1</a>

Оффлайн Erakez

  • Бизнес оценка : (0)
  • Гуру
  • *****
  • Мото: KTM SX 85 - 13 , Kayo t4 -15
    Откуда:: Оренбург
  • Сообщений: 3.145
  • Рейтинг : +53/-16
  • Пол: Мужской
Re: А че за зверь этот ТМ ???
« Ответ #2 : 15-07-2010, 10:45:12 »
итальянский или испанский не помню точна, с запчастами будет замарока, хотя если будеш покупать у оф дилера в европе то не будет замарок, на ЧМ на ТМ в десятки едет стабильно в этом году, в прошлом сходы были часты. все что знаю сказал :)
Четыре колеса возят тело,два колеса возят душу!

http://orenmotosport.ru/ - портал мотоспорта Оренбургской обл. (в разработке)

Оффлайн BY-4

  • Бизнес оценка : (0)
  • Группа А
  • ***
  • Мото: Sprendi cross
    Откуда:: СССР
    Имя: : Юрий
  • Сообщений: 314
  • Рейтинг : +3/-0
  • Пол: Мужской
  • шеф
Re: А че за зверь этот ТМ ???
« Ответ #3 : 15-07-2010, 11:13:01 »
Если дело только в запчастях то для меня это не особый страх,но спасибо и за это! Пишите еще кто че знает за ранее примного благодарен!!!

Оффлайн charger64

  • Бизнес оценка : (1)
  • Группа Ц
  • *
  • Откуда:: Саратов
  • Сообщений: 190
  • Рейтинг : +11/-1
  • Пол: Мужской
Re: А че за зверь этот ТМ ???
« Ответ #4 : 15-07-2010, 22:15:32 »
совместный проект ktm и еще кого то, австрийцев и итальянцев. начали они, вроде как, с того что делали 80ки на 125кой ходуле(для рослых челов) ну собсно и все что знаю
You don't get involved, I'll knock yo' ass out too

Оффлайн Леопольд Кудасов

  • Начальник контрразведки
  • Бизнес оценка : (1)
  • Профи
  • ****
  • Откуда:: Лубянка, Новый Уренгой(временно)...
  • Сообщений: 811
  • Рейтинг : +10/-4
  • Пол: Мужской
Re: А че за зверь этот ТМ ???
« Ответ #5 : 15-07-2010, 22:37:30 »
Иванютины  таким  баловались  и  сказали, не  помню,  кто  из  двоих:"Афигительный  мот,  тока  требует  вагон  запов  и  мЯханика ..." :smile132:
"Человек  отличается  от  абизьяны  тем, что  часто  делает  то,  что  не  хочет  и  иногда  не  делает  того, что  хочет..." спецагент Рабинович.

Оффлайн Zavorotti

  • Бизнес оценка : (1)
  • Гуру
  • *****
  • Мото: KTM450SX-F
    Откуда:: Мать.. городов ваших
  • Сообщений: 1.490
  • Рейтинг : +30/-15
  • Пол: Мужской
    • Zavorotti Suspension
Re: А че за зверь этот ТМ ???
« Ответ #6 : 16-07-2010, 00:20:46 »
я ездил на таких
чутка на 2т 300 кубов - неудобный какой-то.. и чуть поболее на 450 и 530
то, что у них лопаюцца алюминьевые рамы это ладно, еще к какой детали не возьмись - все разваливается.
Из ощущений в езде. ТМ это единственный мотик после которого болели и гудели все суставы - кисти, локти, таз.... очень тяжелый, а вибрация такая, что ноги на подножках удержать тяжело - соскакивают...))) Но имеюцца хорошие тормоза, достаточно мощный мотор, хоть и ломается, но на картинге тм вроде в почете.....весь мот собран вроде как из тюнинга, но весь этот тюнинг какой-то ломучий. Катаясь на Тме в поворотах кайф... непопал в упор - прокопал свой)))

Онлайн dend

  • Есть два типа мотоциклов .. КТМ . и другие.....
  • Administrator
  • Бизнес оценка : (3)
  • Гуру
  • *****
  • Мото: Honda CR250, KTM 250SX, KTM SMT990
    Откуда:: msk
    Имя: : Денис
  • Сообщений: 5.381
  • Рейтинг : +72/-4
  • Пол: Мужской
  • "Sugar Daddy"
    • http://www.radugainternet.ru
Re: А че за зверь этот ТМ ???
« Ответ #7 : 16-07-2010, 06:31:30 »
но на картинге тм вроде в почете..

на тележках .. моторы ТМ .. самые популярные .. из за надежности и параметров .. + есть запас по прочности для доводок ..
www.radugainternet.ru
-------------------
Honda CR250, KTM 250SX, KTM SMT990
-------------------
Лучше на 10 минут позже , чем на 40 лет раньше ... :)

Оффлайн scoob

  • Бизнес оценка : (0)
  • Гуру
  • *****
  • Мото: SHERCO
    Откуда:: SAKHALIN
  • Сообщений: 3.052
  • Рейтинг : +77/-55
  • Пол: Мужской
Re: А че за зверь этот ТМ ???
« Ответ #8 : 16-07-2010, 06:48:37 »
совместный проект ktm и еще кого то
чета я такого никогда не слышал... :
TM : HISTORY …….
It all started way back in 1976 with two friends who had one great love in common: motorcycles and racing. Thanks to the excellent quality and high performance of their motorcycles, that small Pesaro enterprise became in just a few years a force to be reckoned with. The pioneers of TM, Claudio Flenghi and Francesco Battistelli (or rather "Mr Engine" and "Mr Frame") are two childhood friends of the same age who have spent a large part of their lives in direct contact with the world of motorcycles. At just 12 years old, already working in car and motorcycle workshops, Flenghi in particular in a few years assimilated considerable experience working in sectors of great technical interest such as the Motobì racing department and the Benelli experimentation and testing centre. Battistelli, with a love of motocross, managed to involve his friend Flenghi in his passion and after an initial phase in which they dabbled with improving the performance of their friends' bikes as a hobby, they decided to do the job in earnest by preparing an Aermacchi on which Battistelli won the regional championship. In the meantime Flenghi began to cultivate his real interest, that is to say the world of Go Kart racing, gaining important experience on two-stroke engines. And so the idea was formed of building an original motorcycle with an engine made by themselves. Flenghi set to work, coming up with his first engine in a short time which was to be fitted into a motocross frame built by the competent Battistelli, who also took care of road testing the bike. This is how, in 1976, the first experimental bike was born and which was entrusted to two young riders who immediately achieved results far above the wildest expectations. In 1977 the two friends left their respective occupations and founded their motorcycle making enterprise which was registered under the name of TM (from the initials of the names of the sons of Flenghi and Battistelli - Thomas and Mirko). Still in 1977, a bike was entrusted to Gastone Serafini, a young rider from Pesaro, who was to be a determining figure in helping Battistelli in developing the bike and who would go on to achieve competition results of the highest level. At the 1977 Milan Motorcycle Show TM was to attain unexpected success that would urge it to move its premises from Flenghi's small workshop to a new and more well equipped factory located in the Pesaro industrial zone. It was in exactly this period that the Serafini family stepped in to became part of the organisation and in so doing the production figure of 200 moto cross bikes was reached in 1978. In 1979 TM expanded its racing team adding Tommaso Lolli alongside Gastone Serafini, the bike continued to develop and it was in this year too that the first TM enduros were built. In 1982 Battistelli decided to leave TM and his place was taken over by Gastone Serafini who, having reached the end of his professional racing career, decided to join Flenghi full time in running the company. The following years saw a succession of different riders at the controls of TM motorcycles achieving excellent results both nationally and internationally, with equally excellent results in the Kart sector, where TM and its bikes soon became a leader. The philosophy that has always distinguished TM is without doubt the choice of materials, which must always be of the highest quality, and the workmanship, even defined by some as "obsessive", not to mention the high performance of the engines used on the standard bikes, in many cases far superior to those of the most prestigious competitors. This justifies the prices of these jewels of engineering that appeal to a niche market made up of very demanding customers. They can in fact purchase a standard product with which to race in high level competition. All the rest is recent history and the advent of 4-stroke engines has certainly not taken TM unawares, having worked hard and in a short period been able to expand its range with three new 4-stroke cylinder capacities 250/400/530 cc. In addition, great attention has been paid to development of the new 450 cc, which will inevitably eventually replace the 400 cc, more due to market trends however than for reasons of trying to increase the performance of the already powerful 400 cc...
...and The Story will go on...
LiFe iS a FrEe RidE

Оффлайн BY-4

  • Бизнес оценка : (0)
  • Группа А
  • ***
  • Мото: Sprendi cross
    Откуда:: СССР
    Имя: : Юрий
  • Сообщений: 314
  • Рейтинг : +3/-0
  • Пол: Мужской
  • шеф
Re: А че за зверь этот ТМ ???
« Ответ #9 : 16-07-2010, 10:31:21 »
Да..Говорила мама учи сынок иностранные языки!))))))))))))

 

Мотогон